Uitkeringsfraude melden
Wat is het?
Inwoners van Tytsjerksteradiel die een uitkering krijgen, moeten zich houden aan een aantal regels. Als hij of zij zich niet aan deze regels houdt dan wordt er 'uitkeringsfraude gepleegd'. Als u vermoedt dat iemand in uw omgeving onterecht een uitkering krijgt, kunt u dit (anoniem) aan ons doorgeven. Wij starten dan een onderzoek om erachter te komen of er inderdaad sprake is van fraude.
Hoe werkt het?
Heeft u het vermoeden dat iemand die in de gemeente Tytsjerksteradiel woont zich schuldig maakt aan uitkeringsfraude? Meld dat dan (eventueel anoniem) bij de gemeente. U kunt:
- het formulier uitkeringsfraude melden online invullen;
- bellen naar telefoonnummer 14 0511 (zonder netnummer);
- een brief sturen naar:
- Gemeente Tytsjerksteradiel, Werk en Inkomen, team inkomen en handhaving
Postbus 2
9285 ZV Buitenpost
- Gemeente Tytsjerksteradiel, Werk en Inkomen, team inkomen en handhaving
Wat moet ik melden?
Wanneer u uitkeringsfraude meldt, vragen wij u naar gegevens over de vermoedelijke fraude. Bijvoorbeeld:
- adressen;
- werktijden;
- gegevens over een auto;
- inkomsten;
- met wie woont de verdachte samen.
Wat gebeurt er na mijn melding?
Als u de melding niet anoniem hebt gedaan, dan krijgt u een bevestiging dat de gemeente uw melding in behandeling heeft genomen. U wordt niet geïnformeerd over het resultaat van uw melding.